![]() |
![]() |
|
| مخصوص دانشجویان عمران ومعماری |
|
|
|
+ نوشته شده در
سه شنبه بیست و یکم تیر ۱۳۹۰ساعت 22:37 توسط رضاعظیمی |
|
|
چسب بتن، پليمر امولسيوني است كه براي افزايش چسبندگي بتن تازه به منظور چسبيدن به بتن قديمي در موارد مختلف از جمله تعمير سازه هاي بتني استفاده مي شود. موارد كاربرد: از چسب بتن براي افزايش چسبندگي بتن در موارد زير به كار مي رود: 1- ترميم و تعمير آسيب ديدگيهاي سطحي و عمقي سازه هاي بتني كه در خشكي بوده و يا رطوبت در تماس هستند. 2- آب بندي بتن 3- نماسازي بر روي بتن قديمي ويژگي ها و تأثيرات: مهمترين ويژگي هاي اين ماده ايجاد چسبندگي قابل ملاحظه در بتن يا ملات مي باشد كه خود عامل افزايش چسبندگي بتن يا ملات جديد بر روي بتن يا ملات اجرا شده است. همچنين مي توان ويژگي هاي ديگري از جمله كاهش نفودناپذيري بتن و ملات، جلوگيري از ترك خوردن و باد كردن ، افزايش مقاومت فشاري و افزايش عمر مفيد سازه اشاره كرد. ميزان مصرف: چسب بتن به ميزان 20 الي 40 درصد جايگزين آب مصرفي مي شود. مقدار دقيق آن بستگي به ميزان چسبندگي مورد نياز، دانه بندي و طرح اختلاط بستگي دارد. روش مصرف: چسب بتن را با آب اختلاط بتن رقيق نموده و به اجزاء خشك بتن اضافه مي كنيم. مدت زمان مخلوط كردن در اين حالت كمي بيشتر از حالتي است كه از چسب بتن استفاده نمي شود. شرايط و مدت نگهداري: به دور از يخبندان و تابش مستقيم نور خورشيد و در دماي 10 تا 25 درجه سانتيگراد به مدت شش ماه در بسته بندي اوليه بسته بندي : سطل های 10 و 4 کیلوئی توجه: 1- چسب بتن مطابق با استاندارد ASTM C1059, ASTM C190 , ASTM C1042 آمريكا مي باشد. 2- هرچه طرح اختلاط درشت دانه تر باشد مي توان از مقدار چسب بتن بيشتري استفاده كرد. 3- چسب بتن مايع بوده و يون كلر ندارد. 4- وزن مخصوص 1150 كيلوگرم در متر مكعب مي باشد. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه بیست و یکم تیر ۱۳۹۰ساعت 22:31 توسط رضاعظیمی |
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:12 توسط رضاعظیمی |
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:8 توسط رضاعظیمی |
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:1 توسط رضاعظیمی |
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 11:54 توسط رضاعظیمی |
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 11:41 توسط رضاعظیمی |
|
|
حسابداری یا به تعبیری زبان تجارت روشهایی است قراردادی که توسط استادان ، کارشناسان و یا انجمنهای حرفه ای حسابداران تدوین گردیده است و به تدریج مورد قبول همگان قرارگرفته است و قابل تصحیح و تغییر می باشد. برای حسابداری تعاریف گوناگونی عنوان شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :
برای مطالعه ی بیشتر به ادامه ی مطلب رجوع شود... ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 11:9 توسط رضاعظیمی |
|
|
تجارت آزاد تجارت آزاد مدل تجاری است که در ان کالاها و خدمات ... جهت مطالعه ی بیشتربه ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
شنبه هجدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 23:1 توسط رضاعظیمی |
|
تعریف و هدفاقتصاد کشاورزی به مجموعهای از علوم و روشها اطلاق میشود که عوامل اقتصادی موثر در امور کشاورزی، روابط اقتصادی موجود بین عوامل تولید کشاورزی و کاربرد اصول اقتصادی را در تولید و توسعه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار میدهد و این ... برای مطالعه ی بیشتربه ادامه ی مطلب مراجعه نمایید... ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
شنبه هجدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 22:53 توسط رضاعظیمی |
|
|
اقتصاد کشاورزی، در جهان امروز یکی از مشکلات اساسی بشر تأمین نیازهای غذایی است، به گونهای که امنیت غذایی به عنوان یکی از اهداف مهم سرلوحه برنامههای دولتها قرار گرفتهاست. بدون شک به منظور نیل به امنیت غذایی علاوه بر اتخاذ سیاستهای مطلوب و برخورداری از منابع کافی باید تولید کشاورزی به گونهای باشد که تمامی نیازهای جامعه را برآورده کند. از سوی دیگر تولید کشاورزی خود نیازمند دو گروه عوامل تولیدی میباشد:
با توجه به اهمیت و ضرورت مدیریت و اقتصاد کشاورزی، این عامل به عنوان شرط کافی تولید تلقی میگردد. بنابراین به منظور تولید کشاورزی مطلوب و بهینه، وجود عوامل فیزیکی و غیرفیزیکی تولید در کنار یکدیگر لازم و ملزوم هم میباشند. |
|
+ نوشته شده در
شنبه هجدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 22:49 توسط رضاعظیمی |
|
|
سقف های کمپوزیت سقفهایی هستند که ترکیبی از فولاد و بتن برای اینکه یکپارچگی این سقف رعایت شوند شود از برشگیر (نبشی)استفاده می شود که این نبشی با بتن درگیری ایجاد کرده و یکپارچگی درست می کند و چون تیرهای فرعی کمپوزیت به علت گیردار بودن تیرهای اصلی و با توجه به لنگر پوش (لنگر زلزله) بتن روی تیرهای اصلی نمی تواند به مقاومتش کمک کند . |
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:14 توسط رضاعظیمی |
|
|
در حالت کلی ارائهی مدل و جوابهای تحلیل باید طبق یک استاندارد و الگوی
مشخص و معین باشد. در این مورد روشهای زیر پیشنهاد میشود: ارائه مدل تحلیلی نرمافزاری؛ از محاسن این روش این است که همهی کلیات و جزییات مدل قابل دسترسی خواهد بود و از اشکالات آنکه، در صورت در دسترس نبودن آن نرمافزار و یا انتشار خاصی که تحلیل با آن انجام گرفته است، باز کردن مدل ممکن نخواهد بود، در ضمن آشنایی به نرمافزار نیز لازم ا ست. ارائه فرضیهها و جوابهای کلیدی؛ از محاسن این روش وقتبر نبودن آن، لازم بودن آشنایی فرد (بینندهی جوابها) با اصول مهندسی سازه و اصول تحلیل است. از شرایط کافی بودن این روش، تعریف دقیق و مناسب "جوابها و فرضیههای کلیدی" میباشد. جوابها بهتر است بهصورت ترکیبی، توضیحاتی از نمودارها، تصاویر دوبعدی و یا سه بعدی، جداول و لیستها، آمار ... حداکثرها (و یا حداقلها) و حتی المقدور بهصورت نرمافزاری باشد. در مورد نمودارها و تصاویر باید دقت شود که برای مفید بودن آنها، لازم است معیار مقایسهای بهطور روشن همراه آنها ارائه شود. برای تحلیلهایی مثل تاریخچهی زمانی، تصویر "گام به گام" (و یا فیلم) تهیه شود و چنین امکاناتی در نرمافزارها میسر است. - بازبینی برای اطمینان از صحت مدل لازم است، در شرایط متفاوت (و بهتر است در زمانی دیگر) توسط تحلیلگر مورد بازبینی قرار گیرد. البته اگر بازبینی توسط شخص دیگری انجام گیرد میتواند بسیار مفیدتر و مؤثرتر باشد. در واقع انجام چنین امری در طرحهای پیچیده و خاص یک ضرورت است. حتی در مواردی لازم خواهد بود که تحلیلی مجدد و مستقل انجام پذیرد. از بازبینی و یا بازبینیها فقط آنهایی مؤثر تلقی گردد که مستند شده باشد (بهصورت نرمافزاری و یا سختافزاری) و گرنه، بازبینی مستند نشده، همانند انجام نیافتن آن است. |
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:13 توسط رضاعظیمی |
|
|
کارکرد منظم و مستندسازی باید از اهم ویژگیهای لازم یک تحلیل و یک تحلیلگر |
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:11 توسط رضاعظیمی |
|
|
مدل باید تحت کنترل تحلیلگر باشد و بهعبارت دیگر جنبههای مختلف مدل (که
|
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:10 توسط رضاعظیمی |
|
|
هر نرمافزاری در موارد متعددی برمبنای پیش فرضهایی کار میکند که این پیش |
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:9 توسط رضاعظیمی |
|
|
امروزه تحلیل و طراحی سازهها عمدتاً با استفاده از فناوری رایانهای صورت
|
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:3 توسط رضاعظیمی |
|
زنان جسوری که با معشوق فرار میکنند
در صورتی که طایفه در جریان یک طلاق در شرف وقوع باشد، این زنان میتوانند علاقه خود به معشوقشان را فاش کرده و به ازدواج خود بلافاصله خاتمه دهند. آنها حتی میتوانند با معشوقشان بگریزند. برای مطالعه ی بیشتر به ادامه ی مطلب رجوع شود... ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
جمعه هفدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 11:56 توسط رضاعظیمی |
|
|
فصل اول: كلیات
ماده 1 در این آئیننامه عبارتهای زیر در معانی مشروح مربوط به كار میروند: «قانون»: قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان ـ مصوب 1374. «مهندسی ساختمان»: امور فنی و مهندسی؛ معماری و شهرسازی بخشهای ساختمان و شهرسازی. «سازمان»: سازمان نظام مهندسی ساختمان. «نظام مهندسی استان»: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان. «پروانه اشتغال»: پروانه اشتغال به كار مهندسی؛ كاردانی؛ تجربی. «رشتههای اصلی»: رشتههای اصلی مهندسی شامل معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشهبرداری و ترافیك. «رشتههای مرتبط»: رشتههای مرتبط با «رشتههای اصلی». ماده 2 اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی برای امور طراحی، محاسبه، نظارت، اجرا و سایر خدمات فنی در بخشهای «مهندسی ساختمان»، در محلهایی كه تاكنون در اجرای قوانین قبلی به وسیله وزارتخانههای مسكن و شهرسازی و كشور تعیین و اعلام شده و همچنین در شهرها و شهرستانها و محلهایی كه به وسیله وزارت مسكن و شهرسازی با كسب نظر از وزارت كشور مشخص و آگهی خواهد شد، داشتن مدرك صلاحیت حرفهای ضروری است. تبصره 1ـ صلاحیت موضوع این ماده در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب زیر احراز میشود: الف ـ در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به كار مهندسی. ب ـ در مورد كاردانهای فنی از طریق پروانه اشتغال به كار كاردانی. پ ـ در مورد معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به كار تجربی. ت ـ در مورد استادكاران و كارگران ماهر از طریق پروانه مهارت فنی. ث ـ در مورد اشخاص حقوقی از طریق پروانه اشتغال به كار مهندسی (حقوقی). ج ـ در مورد اشخاص حقوقی از طریق پروانه اشتغال به كار كاردانی فنی (حقوقی). تبصره 2ـ پروانه مهارت فنی به وسیله وزارت كار و امور اجتماعی و سایر پروانههای اشتغال به وسیله وزارت مسكن و شهرسازی صادر میشود. ماده 3 شهرداریها و مراجع صدور پروانه ساختمان، پروانه شهركسازی و شهرسازی و همچنین مراجع صدور مجوزهای مربوط به تفكیك اراضی و سایر مراجع صدور مجوزهای مربوط به كنترل، نظارت و نظایر آن در محلهای مندرج در ماده 2 برای صدور پروانه یا مجوزهای مذكور تنها نقشههایی را خواهند پذیرفت كه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده «پروانه اشتغال» و در صلاحیت و ظرفیت مربوط امضا شده باشد و برای انجام فعالیتهای كنترل و نظارت نیز فقط از خدمات این اشخاص در حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال آنها میتوان استفاده نمود. تبصره ـ نقشه تفكیك اراضی كه توسط شهرداریها تهیه میشود از مفاد این ماده مستثنی است... برای مطالعه ی بقیه ی فصل ها به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید... ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 13:25 توسط رضاعظیمی |
|
|
قیر یا بصورت طبیعی از معادن قیر استخراج می شود یا از پسمانده تبخیر نفت خام بدست می آید.قیر طبیعییا در سنگهای قیر یافت می شود و یا از دریاچه های قیر بدست می آید.قیر طبیعی در اثر تبخیر روغن های سبک و نفت خامی که از منابع نت زیرزمینی به طرف بالا نفوذ می کند و در مجاورت هوا و تابش آفتاب قرار می گیرد بوجود می آید.
انواع قیر نفتی : 1-قیر خالص : قیر های نفتی خالص از پسمانده پالایش نفت خام در برجهای تقطیر بدست می آید.در حین تقطیر نفت خام روغن های سبک تر در درجه حرارت پایین تر تبخیر شده و با بالا رفتن درجه حرارت روغن های سنگین تر از ان جدا می شوند.آنچه که در این برجها باقی می ماند، قیر خالص می باشد. 2-قیر های دمیده: این نوع قیر ها از دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه بدست می آید.قیرهای دمیده حساسیت کمتر نسبت به تغییرات درجه حرارت دارند.لذا در حرارت های بالاتر خیلی بهتر است قیر اولیه حلات سخت خود را حفظ می کنند.در راه سازی از قیر های دمیده برای پر کردن ترک های رو سازی و همچنین حفرات و فضاهای خالی زیر دالهای بتنی استفاده می شوند. 3-قیر های محلول : قیر محلول یا قیر مخلوط از حل کردن قیر های خالص در روغنهای نفتی نظیر بنزین،نفت،گاز یا نفت کوره بدست می آید.هر اندازه تعداد روغن های نفتی در قیر محلول بیشتر باشد، روانی آن بیشتر و کند روانی آن کمتر خواهد بود.نوع روغن نفتی مورد استفاده در قیر های محلول در سرعت گرفتن آنها تاثیر دارد.اگر از بنزین برای حل کردن قیر خالص استفاده شود،قیر مایع بدست آمده را قیر تند گیر گویند و اگر از نفت برای حل کردن قیر خالص استفاده شود قیر مایع حاصل را کند گیر گویند.هرگاه از روغن های سنگین تر نظیر نفت گاز یا نفت کوره استفاده شود، در محلول حاصل قیر دیر گیر گفته می شود. آزمایشات قیر : 1-آزمایش درجه نفوذ : این آزمایش برای تعیین سختی نسبی قیر های خالص و قیر های دمیده بکار می رود.طبق تعریف درجه نفوذ یک قیر مقدار طولی بر حسب دهم میلیمتر است که سوزن استانداردی با شکل معین در مدت 5 ثانیه تحت اثر وزنه 10 گرمی در قیر مورد آزمایش که درجه حرارت آن 25 درجه سانتیگرا د است فرو رود.درجه نفوذ کمتر نشاندهنده سخت تر بودن قیر و درجه نفوذ بیشتر نشان دهنده نرم تر بودن قیر است. 2-آزمایش کند روانی : این آزمایش برای تعیین خاصیت روانی قیر ها در درجه حرارت های بالا صورت می گیرد. 3-آزمایش درجه اشتعال : درجه اشتعال قیر ها درجه حرارتی است که وقتی گرمای قیر به آن درجه می رسد با نزدیک کردن شعله ای به سطح آزاد قیرسطح آن آتش می گیرد.انجام این آزمایش از آن جهت مهم است که با تعیین درجه اشتعال یک قیر حداکثر درجه حرارتی را که در آن می توان قیر را بدون خطر آتش سوزی کرد بدست می آید. 4-آزمایش تعیین درجه نرمی قیر : بمنظور مقایسه حساسیت قیر ها نسبت به تغییرات درجه حرارت آزمایش تعیین درجه نرمی انجام می شود. انتخاب نوع قیر برای مصارف روسازی : اگر درجه حرارت متوسط سالیانه منطقه ای زیاد باشد باید از قیر کند روان تری برای ساختن روسازی آسفالت استفاده کرد.هر اندازه تعداد و وزن وسائل نقلیه بیشتر باشد باید از قیر کند روان تری برای ساختن مخلوط های قیری استفاده کرد.هر اندازه تخلخل سطح بیشتر باشد باید از قیر محلول کند روانتری استفاده کرد.بهتر است در مناطق آب و هوای سرد و خشک از قیرهای محلول و در آب و هوای مرطوب با مصالح سنگی مرطوب از امولسیون قیر استفاده کرد. از مخلوط کردن قیر در آب به کمک یک ماده امولسیون ساز، امولسیون قیر بدست می آید. آسفالت : مخلوط های قیری که به نام آسفالت موسومند از اختلاط قیر و مصالح سنگی بوجود می آیند.آسفالت ها انواع مختلفی دارند و از آنها برای ساختن لایه های رویه اساس و زیر اساس و روسازی راهها استفاده می شود.بطور کلی به دو قسمت تقسیم می شوند:آسفالت های سرد و آسفالت های گرم -آسفالت سرد : به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر محلول یا قیر خالص اطلاق می شود.که اختلاط مصالح آن در درجه حرارت محیط صورت می گیرد.در بعضی مواقع ممکن است فقط نیاز به گرم کردن قیر باشد ولی مصالح حرارت داده نمی شود.این نوع آسفالت یک لایه نازک رویه آسفالتی است که برای راههای فرعی و راههای اصلی و خیابان ها که میزان تردد در آنها کم است به کار می رود.مصالح سنگی به کار رفته بایستی تمیز، سخت و بادوام بوده و از شن و ماسه شکسته یا سنگهای کوهی تهیه شود.طبق آیین نامه بایستی اندازه دانه های بزرگتر مصالح حداکثر 12 میلیمتر باشد چون در غیر این صورت سطح آسفالت بیشتر از حد زبر شده و در اثر تردد وسایل نقلیه سر و صدای زیادی ایجاد می شود. قیر مناسب برای تهیه آسفالت سرد قیر های خالص با درجه نفوذ زیاد قیر های محلول و امولسیون قیر می باشد.آسفالت های سرد شامل 3 نوع می باشند:آسفالت سرد پیش اندود و آسفالت سرد پرودمیکس -آسفالت گرم : ترکیبی است از مصالح سنگی مرغوب خوب دانه بندی شده با حداقل فضای خالی و قیر خالصی که سطح دانه ها را اندود کرده و آنها را به یکدیگر چسبانده است.آسفالت گرم در کارخانه و در دمای 80 تا 170 درجه سانتیگراد تهیه شده و در همین درجه حرارت در سطح راه پخش و کوبیده می شود.مصالح سنگ بتن آسفالتی شامل مصالح ریز دانه ، درشت دانه و گرد سنگ ( فیلر) می باشند. گرد سنگ یا فیلر به مصالحی اطلاق می شود که از الک نمره 200 عبور کرده و حداکثر قطر آن کوچکتر از 09/0 میلیمتر می باشد.مهمترین نقش فیلر در بتن آسفالتی این است که سبب افزایش عمق روسازی و ازدیاد مقاومت آن در برابر تاثیر های آب بر افزایش قدرت باربری ، کاهش تغییر شکل بتنی، افزایش مقاومت فشاری و برشی لایه می شود. قیر مصرفی در بتن آسفالتی باید از نوع قیر خالص با درجه نفوذ بالا باشد که از تقطیر مستقیم مواد نفتی حاصل می شود.بطور کلی قیر با درجه نفوذ کمتر برای محورهایی با ترافیک سنگین و آب و هوای گرم و خشک و قیر با درجه نفوذ بیشتر برای ترافیک سبک با آب و هوای سرد توصیه می شود. افزایش استقامت بتن آسفالتی با افزایش نسبت درصد قیر مصرفی تا رسیدن استقامت به یک مقدار حداکثر ادامه یافته و پس از آن با افزایش قیر از استقامت بتن آسفالتی بشدت کاسته می شود. اجرای یک لایه بتن آسفالتی یا آسفالت گرم شامل مراحل زیر است: 1-آماده کردن سطح راه : لایه آسفالتی ممکن است بر رویه یک لایه آسفالتی یا بتنی و یا یک لایه غیر آسفالتی مانند قشر های شنی ساخته شود.در این حالت باید بستر کار از هر گونه مواد خارجی مانند گل و لای و گرد و خاک پاک شده و سطح راه عاری از مصالح شل و کنده شده باشد. 2-اندود نفوذی یا پرمیکت : در مواردی که لایه بتن آسفالتی بر روی یک لایه غیر آسفالتی ساخته می شود،باید سطح غیر آسفالتی موجود قبل از اجرای لایه بتن آسفالتی قیر پاشی شود.این قشر نازک قیر به نام اندود نفوذی یا پرمیکت معروف است. 3-میزان قیر مصرفی با توجه به تخلخل قشر اساس بین 8/0 تا 2 کیلوگرم در مترمربع تاخیر می کند.اجرای اندود نفوذی باید در مواقعی انجام شود که هوا بارانی و مه آلود نبوده و سطح راه خشک و دارای رطوبت جزئی باشد. اندود سطحی یا تک کت : لایه نازک از امولسیون قیری یا قیر خالص با درجه نفوذی زیاد یا قیر تند گیر که بین دو لایه رویه یا توپکا و لایه آستر یا بیندر قرار گرفته تا دو لایه آسفالتی به خوبی به یکدیگر بچسبد که به آن اندود سطحی یا تک کت گفته می شود.مقدار این اندود همواره بین 2/0 تا 6/0 کیلوگرم در متر مربع متغیر می باشد. |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 13:20 توسط رضاعظیمی |
|
|
در جهان امروزی مباحث مربوط به بحران با نگرش های متفاوتی مطرح می گردد اما مهمتر از آن مدیریت بحران است چرا که در بروز حادثه و بحران ، پیشگیری ها، پیش بینی ها و پشتیبانی ها بسیار اهمیت دارند. ایران با داشتن زلزله های بزرگ هر سه سال یک بار و زلزله های متوسط سالیانه و همچنین حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و طوفان و جنگ ، شاید یکی از پر بحران ترین کشور های جهان باشد. همچنین با پيشرفت علم و دانش فني بشر، شاهد فعاليتهاي گسترده در زمينه استفاده بهينه از منابع انرژي نظير منابع نفت و گاز و... مي باشيم كه به تبع اين فن آوري، ساخت ابنيه متناسب با هريك از زمينه هاي مزبور در اولويت طراحي قرار مي گيرد. همچنين رشد روزافزون جمعيت و كمبود فضاهاي ساختماني به ويژه در شهرهاي بزرگ و پرتراكم، دست اندركاران ساختمان را بر آن داشته است كه به ساختمانهاي مرتفع روآورند. وظيفه مهندسين در طراحي و ساخت اينگونه سازه ها اينستكه با احتساب خطرپذيري و مديريت بحران در طي عمر مفيد سازه قابليت مقابله و مقاومت آنرا در برابر پديده هاي اتفاقي و ناهنجار، از قبيل زلزله، سيل، طوفان و يا آتش سوزي مدنظر قرار داده باشند تا از خسارات عمده جاني و مالي تا حد ممكن جلوگيري بعمل آيد. در سالهاي اخير با توجه به انبوه سازه های غیر مقاوم و خسارات حاصله ،در رابطه با مديريت بحران و طراحي سازه ها در برابر زلزله و سایر بارهای دینامیکی و حوادث طبيعي حركتهايي انجام گرفته و در حال گسترش است، ولي با توجه به اهمیت موضوع تاكنون در كشور ما از لحاظ بالابردن سطح دانش و فن ايمن سازي سازه ها گام موثر و اصولی برداشته نشده است، از اينرو دبيرخانه دايمي كنفرانس هاي مقاوم سازي كشورهمانند سایر مراكز و موسسات علمی اثر گذار بر دانش مهندسی عمران، پس از زلزله دلخراش بم در شهریور ماه سال 1388 تاسيس گرديد تا کاستی های موجود در زمینه مديريت بحران و مقاوم سازی را در پهنه لرزه خیز ایران با توجه به زلزله های مکرر که در تاریخ هزاران ساله این سرزمین مقدس ثبت شده است، جبران نماید و در واقع "ضرورت مطالعات بحران و مقاومسازي" ایجاد دبيرخانه دايمي كنفرانس هاي مقاوم سازي كشوررا در این راستا تحکیم نموده است ...
برای مطالعه ی بیشتر به ادامه ی مطلب رجوع شود... ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 13:10 توسط رضاعظیمی |
|
|
بررسی شکست تحت بارگذاری برش خالص در سازههای بتنی اهمیت بسیار دارد. به عنوان مثال، مقاومت مواد بتنی در برابر رشد ترک تحت برش خالص یک پارامتر مهم در تخمین عمر پلهای بتنی ترکدار میباشد و محاسبه مقاومت مواد بتنی در برابر رشد ترک تحت بارگذاری برش خالص توسط محققین زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. معیارهایی که تاکنون برای پیشبینی مقاومت ماده در برابر رشد ترک تحت برش خالص توسط محققین پیشنهاد شدهاند قادر به پیشبینی مقدار دقیقی برای مقاومت بتن در برابر رشد ترک تحت برش خالص نیستند. در این تحقیق یک معیار جدید برای پیشبینی مقاومت بتن در برابر رشد ترک تحت برش خالص پیشنهاد میگردد و برای بررسی اعتبار این معیار از نتایج آزمایشگاهی گزارش شده برای یک نوع بتن مقاومت بالا (HSCM) استفاده شده است. مشاهده میگردد که نتایج این معیار جدید بسیار نزدیک به نتایج بدست آمده از آزمایش میباشد.
|
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 13:4 توسط رضاعظیمی |
|
|
غزل |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:53 توسط رضاعظیمی |
|
|
خداحافظ ودوستت دارم رضاعظیمی: سلام! حساب میکنم که یک سال شد که نیستی و این عبارت « یک سال» چقدر کش میآید توی ذهن من. یعنی ۴ فصل، ۱۲ ماه، ۳۶۵ روز… یعنی این که میگویند خاک سرد است و مهرها را سرد میکند راست است؟ یعنی عادت کردهایم؟ یعنی این را هم گذاشتهایم به حساب تمام چیزهای بدی که عادت میشوند؟... برای مشاهده ی بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید... ادامه مطلب |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:50 توسط رضاعظیمی |
|
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۰ساعت 12:23 توسط رضاعظیمی |
|
|
صفحه نخست پروفایل مدیر وبلاگ پست الکترونیک آرشیو عناوین مطالب وبلاگ |
| درباره وبلاگ |
این وبلاگ مختص به مهندسان عمران ومعماری ومقالات واطلاعات این رشته ی مهم واساسی میباشد.
رضا عظیمی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی عمران در تاریخ1389/08/15اقدام به ایجادای وبلاگ نموده ام امیدوارم مطالب آن موردتوجه وعنایت شماعزیزان قراربگیرد |
| برچسبها |
|
دانلود (1) پلان (1) دانشجو (1) روز (1) کف منزل (1) تاج محل (1) طراحی پلان (1) نرم افزارهای عمران (1) دانلود نرم افزارهای عمرانی (1) روزدانشجو (1) |
|
RSS
|